zondag 22 mei 2011

Iets meer over mijn kinderen!

Mijn oudste dochter Sharon is 13 jaar oud en volgt het voortgezet onderwijs op de Nieuwe Veste in Coevorden. Ze doet de richting MAVO. Sharon heeft een groeiachterstand, ADHD en een ernstige lactose intolerantie. Ze moet regelmatig voor controle langs bij een diƫtiste en een kinderarts. Sharon is 1.42 en weegt 27,4 kilogram. Door haar intolerantie zal Sharon speciaal eten moeten eten dat zij verdragen kan. Ik als moeder van Sharon bakt elke week brood voor haar en moet veel moeite doen met boodschappen om lactosevrij eten te vinden. Lactose zit werkelijk overal in. Sharon heeft veel in haar leven meegemaakt waardoor zij bindingsangst en hechtingsproblemen vertoont.

Mijn jongste dochter Kelissia is 11 jaar oud en volgt onderwijs op het ZMLK te Emmen.
Kelissia heeft een verstandelijke beperking, Pdd-nos active but odd en ADHD. We zijn regelmatig te vinden bij artsen, hulpverleners en instanties die kinderen zoals haar helpen.
Ik vecht voor haar en zal moeten blijven vechten tegen onbegrip, onwetendheid en angst.
Beide kinderen hebben medicatie. Kelissia kan niet zonder anti psychoticum, zonder is zij niet te hanteren en verwond zij zichzelf. Verstandelijk heeft Kelissia nu het vermogen van een 6 jarige. Wij en de artsen weten niet of Kelissia verder zal ontwikkelen of dat het een keer stagneert of stil blijft staan. Tot nu toe heeft Kelissia al menig arts versteld doen staan. Zie verder het stukje over een bijzonder kind!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten